Java

26 oktober 2019 - Borobudur, Indonesië

dag 21 vertrokken we om 21:45 met het vliegtuig alles verliep heel soepel. Op onze vliegticket stond dat het een uur vliegen was. Toen we 20 minuten in de lucht waren hadden we last van turbulentie en nog geen 5 minuten later begon het lampje te branden dat we de riemen vast moesten doen. Wij dachten dat er misschien nog meer turbulentie kwam maar uiteindelijk bleek het dus dat we al gingen landen en dat we 30 minuten eerder op schema zaten!
toen we geland waren gingen we met de taxi naar ons verblijf in malang. We zaten midden in een universiteit wat ook wel gaaf was om te zien. Wat ons wel opviel is dat we de enigste toeristen waren hier. Iedereen keek ons aan of begonnen te lachen als we ergens liepen. Sommige wilden met ons op de foto.
dag 22 werd lisa een beetje ziek en zijn we even rond gaan lopen uiteindelijk vonden we een bioscoop en gingen we daarheen.
dag 23 wilde we heel graag naar bromo gaan maar omdat lisa nog ziek was besloten we om nog een rustig dagje te houden. Dat betekent... shopppen!! We hebben lekker wat kleding gekocht wat meer bedekt is.
dag 24 wilden we toch nog naar bromo, maar helaas we hadden ons verslapen en we moesten alweer uitchecken. Ons volgende verblijf is vlakbij borobudur. Om hierheen te komen besloten we om de trein te nemen niet wetende dat de treinen niet zoveel rijden hier. Toen we eenmaal op het trein station waren (14:00) kregen we te horen dat de eerst volgende trein naar yogjakarta pas om 20:10 vertrok. Dus we hebben hier 6 uur op gewacht. Gelukkig kwamen we een indo tegen die goed engels sprak ( want hier in java spreken heel weinig mensen engels ) hij moest dezelfde kant op als wij.
na 6 uurtjes konden we dan eindelijk de trein in.. nu 7 uurtjes in de trein op naar yogjakarta. Pff wat een reis!!!
we kwamen 03:30 aan in yogjakarta en moesten vanaf hier nog een uur in de taxi zitten naar ons verblijf. Hebben we ook weer meegemaakt 😂.

Inmiddels zitten we dus al op dag 25 want we kwamen om 06:00 aan bij ons verblijf.

we gingen lekker even slapen en rond 13:00 gingen we alweer uit bed. We hebben lekker ergens wat gegeten en dan op naar borobudur. Wat een mooie tempel!! Maar ook hier vond iedereen ons interessant. Lisa vonden ze al helemaal bijzonder omdat ze een lichte huidskleur heeft.
na een tijdje gingen we weg en kwamen we onze vriend tegen van de trein.

we gaan zo gezellig met hem en zijn broer ergens wat eten.

morgen vertrekken we naar yogjakarta!

1. Linda:
    26 oktober 2019
    Super trots op jou lieverd ❤️
  2. Anneke:
    26 oktober 2019
    Zo fijn weer je verhaal te lezen
    Kijk er steeds na uit
    Geniet nog maar lekker van je vakantie
    Love you ❤️💋❤️
  3. Quincy:
    ❤️❤️❤️❤️
  4. Andrea Heiliegers:
    26 oktober 2019
    Wat een leuke dingen maken jullie mee, jammer vd uren wachten, maar grappig hoe de bevolking op jullie reageert.....geniet er van meiden !!!!
  5. Mariette:
    27 oktober 2019
    Heel leuk om te lezen 🤗 Veel plezier op Java! 😘
  6. Remi Kirioma:
    28 oktober 2019
    Dat hebben jullie goed opgelost, shoppen als je niet lekker voelt😁.

Hé maar wat een reis zeg, zolang gewachttt!!!

Veel plezier lieverd👊👊🏽👊🏿👊🏻
  7. Bibi: