Gili Trawangan

18 oktober 2019 - Gili Trawangan, Indonesië

Dag 15 zaten we eerst om 12:00 in een fastboat richting padang. Hier moesten we overstappen op een andere boot. Het was zo mega druk en ik snap echt niet hoe ze hier controle over hebben hahaha. Tijdens het wachten had ik een oud indonesisch stelletje ontmoet. Ze raakte steeds me arm aan en zeiden : you got a skin like a Balinees! En toen vroegen ze waar ik vandaan kwam waarop ik Nederland antwoordde maar dat mijn opa uit Indonesië komt. Dat vonden ze helemaal geweldig en we kregen nog een gratis kettinkje van hun wat ik super lief vond!
om 13:45 konden we dan eindelijk in de volgende boot. Op naar Gili T !
Toen we eenmaal aankwamen zagen we al meteen dat er geen auto’s en scooters waren. Je kon lopen, fietsen of met een paard. Ik vond het heel zielig voor de paarden, maar zo gaat dat hier nou eenmaal. Aan de andere kant vond ik het wel weer heel rustgevend omdat je geen last had van auto’s en scooters etc.
we besloten met een paard naar ons verblijf te gaan. We hebben onze spullen achtergelaten en zijn een stukje gaan wandelen. We waren van plan om naar een strandje te gaan maar uiteindelijk hebben we binnen 2 uurtjes het hele eiland rond gelopen langs de kust! Hierna hebben we lekker ergens wat gegeten.

dag 16 zijn we lekker aan het strand gaan liggen ik had me snorkel spullen en me go pro meegenomen. Het water is hier ook super mooi! Ik besloot daarom ook te gaan snorkelen. Eenmaal in het water zag ik op de bodem iets groots bewegen. Ik schrok me dood en wilde eigenlijk weggaan. Gelukkig heb ik dit niet gedaan want het was een schildpad 🐢 😍 ik heb lisa gelijk geroepen en zij heeft hem ook gezien. Even later hebben we er nog 1 gezien en gelukkig had ik me gopro mee want hij staat nu op film!
in de avond hebben we lekker langs de kust wat gegeten en zijn we in de avond nog even een drankje wezen drinken. We waren in een kroegje beland en tot mijn schrik keek ik even naar beneden ( geen idee waarom maar gelukkig heb ik dat gedaan ) en zag ik een vet grote kakkerlak op mijn schoen !!!! Iewlll!!!
rond een uurtje of 00:00 zijn we terug gegaan.
vandaag dag 17 hebben we ook nog een rustig dagje lisa en ik hadden afgelopen nacht niet zo goed geslapen. We liggen nu ook lekker aan het strand en hebben net lekker even geluncht.

straks maar weer even kijken of ik weer schildpadden spot 👀